Δεν έχετε εγγραφεί ακόμα?

Δείτε σύντομα γιατί θα έπρεπε να γίνετε μέλος και εγγραφείτε σήμερα!

  • Βελτιώνουμε

    τα στελέχη που
    είναι μέλη μας
  • Εξυπηρετούμε

    τις ιδιαίτερες απαιτήσεις
    των μελών μας
  • Συνεισφέρουμε

    στην εθνική
    οικονομία
Εγγραφείτε σήμερα

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ:

Είστε συνδεδεμένος ως

Αποσύνδεση
+MENU

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Leadership is the key to 99 percent of all successful efforts.          

Erskine Bowles

No man is good enough to govern another man without that other’s consent.          

Abraham Lincoln

Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν           

Πλάτων

If one is lucky, a solitary fantasy can totally transform one million realities.          

Maya Angelou

The first responsibility of a leader is to define reality. The last is to say thank you. In between, the leader is a servant.          

Max DePree

Ήκιστα πόλεμος επί ρητοίς χωρεί          

 Θουκυδίδης (Α’122)

People buy into the leader before they buy into the vision.          

John Maxwell

A cowardly leader is the most dangerous of men.          

Stephen King

He who has great power should use it lightly.          

Seneca

So much of what we call management consists in making it difficult for people to work.          

Peter Drucker

CALENDAR TIMELINE

για το έτος
Όλα
Επιλέξτε τύπο εκδήλωσης
  • ΜΑΙ

ΜΑΙΟΣ

 

33o Συνέδριο Ηγεσίας ΕΑΣΕ | 27&28/5/2022

PURPOSE - Παύση και Στοχασμός για Ηγεσία με Σκοπό

Ο σωστός σκοπός προσδίδει ταυτότητα και ακεραιότητα σε έναν οργανισμό, παρέχει εργασία με νόημα στα μέλη του, και προσθέτει αξία στους κοινωνικούς εταίρους (stakeholders)  - εν ολίγοις αποτελεί, την αξιακή πυξίδα του οργανισμού.

Η πανδημία μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν είναι δυνατόν μια επιχείρηση να είναι υγιής αν τα μέλη της είναι άρρωστα. Η κλιματική κρίση μας ώθησε να καταλάβουμε ότι δεν μπορεί η οικονομία να παράγει πλούτο αν ο πλανήτης φλέγεται ή είναι πλημμυρισμένος. Καμία οικονομία δεν μπορεί να ευημερεί μακροχρόνια χωρίς κοινωνική συνοχή και συμπεριληπτικότητα. Η εταιρική διακυβέρνηση – οι μηχανισμοί λογοδοσίας, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όσων διοικούν την επιχείρηση – έχει αποδειχθεί ως εξαιρετικής σημασία παράγοντας για την εταιρική συμπεριφορά. Εν ολίγοις, σειρά εξελίξεων στον δυτικό κόσμο  μας ωθούν να ξανασκεφτούμε τον ρόλο της επιχείρησης και να αναστοχαστούμε τα θεμέλια του καπιταλισμού.

Αναγνωρίζουμε, όλο και περισσότερο πλέον, ότι οι επιχειρήσεις πρέπει και να δουλεύουν καλά και να κάνουν το καλό – δηλαδή, να έχουν και υψηλές επιδόσεις και να υπηρετούν το σωστό σκοπό (το κοινό καλό). Στο ψηφιακά, οικονομικά, και κλιματικά συνδεδεμένο πλανητικό χωριό όλοι υφίστανται τις συνέπειες όλων. Στην εποχή της αλληλεξάρτησης, όπως έγραψε ο Άγγλος ποιητής Τζον Ντον, ήδη τον 17ο αιώνα, «no man is an island».  Και η πανδημία μας έκανε να βιώσουμε την αλληλεξάρτηση και το κοινό πεπρωμένο.

Στο 33ο Συνέδριο Ηγεσίας της ΕΑΣΕ, στις 27 και 28 Μαΐου 2022, μια πλειάδα καταξιωμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα μοιραστούν εμπειρίες και γνώση και θα ανοίξουν τον διάλογο για όλα τα καίρια ερωτήματα γύρω από το θέμα.

Ερωτήματα που θα συζητηθούν στο Συνέδριο

Πώς μπορούν να συγκεραστούν ο οικονομικός ρεαλισμός και ο κοινωνικός ιδεαλισμός; Πώς μπορεί μια επιχείρηση να μεριμνά για την κερδοφορία της αλλά, συγχρόνως, και για το κοινό καλό; Τι συνιστά το κοινό καλό και πώς υπηρετείται επιχειρηματικά; Πώς χτίζεται ο σκοπός σε μια επιχείρηση; Ποιος είναι ο ρόλος της ηγεσίας σε μια επιχείρηση αποφασισμένη να υπηρετεί όλους τους κοινωνικούς εταίρους; Πώς συνδέονται τα υψηλά ιδεώδη με την καθημερινή πρακτική; Πώς συγκεράζονται τα αντιτιθέμενα συμφέρονται και οι διαφορετικές επιδιώξεις των κοινωνικών εταίρων; Πώς δημιουργείται η αξιακή πυξίδα συμπεριφοράς και πώς χρησιμοποιείται στην πράξη; Τι κάνει διαφορετικά μια επιχείρηση που παίρνει στα σοβαρά όλους τους κοινωνικούς εταίρους; Πώς είναι οργανωμένη;

Αναγνωρίζουμε, όλο και περισσότερο πλέον, ότι οι επιχειρήσεις πρέπει και να δουλεύουν καλά και να κάνουν το καλό – δηλαδή, να έχουν και υψηλές επιδόσεις και να υπηρετούν το σωστό σκοπό (το κοινό καλό).

Σκοπός του συνεδρίου είναι να ανοίξει γόνιμο διάλογο για το πώς μπορεί μια επιχείρηση να μεριμνά για την κερδοφορία της αλλά, συγχρόνως, και για το κοινό καλό. Κι ακόμη, να αναδείξει τί συνιστά το κοινό καλό και πώς αυτό υπηρετείται επιχειρηματικά.

Νίκος Μουρκογιάννης

Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Δικηγόρος, Επισκέπτης καθηγητής Cass Business School Αποτελέσματα που υπηρετούν ανθρώπους (όχι οι άνθρωποι τα αποτελέσματα)

Η απαρχή της επιτυχίας και της μεγαλοσύνης μια επιχείρησης είναι η αίσθηση σκοπού που διακατέχει τα μέλη της. Ο σκοπός μια επιχείρησης εμφαίνεται στην ποιότητα των δραστηριοτήτων της: παράγει προϊόντα με τα οποία ταυτίζονται οι πελάτες της, κάνει τα μέλη της επιχείρησης περήφανα για την εργασία τους, είναι υποδειγματικός πολίτης στην κοινωνία. Οι άνθρωποι λαχταρούν να δίνουν νόημα στη ζωή τους. Η επιχείρηση γίνεται μεγάλη στο μέτρο που ενσαρκώνει μια κοινότητα σκοπού. Η κύρια δουλειά του ηγέτη είναι να εμφυσήσει  αίσθηση σκοπού στην επιχείρηση, προκειμένου να κατευθύνει τη συλλογική ενέργεια σε φιλόδοξα και καινοτόμα εγχειρήματα.

Πώς το καταφέρνει; Πώς η αίσθηση σκοπού χτίζει μια μεγάλη εταιρία;  Πώς συστρατεύονται οι άνθρωποι πίσω από ένα μεγάλο σκοπό; Ποιες είναι οι ηθικές πηγές ενέργειας ενός σημαντικού σκοπού; Πώς δημιουργεί ένας ηγέτης το συλλογικό σκοπό; Πώς αντέχει ο σκοπός στη φθορά του χρόνου και σε συνεχείς μεταβολές – τεχνολογικές, κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές; Τι παραδείγματα σημαντικών ηγετών διαθέτουμε, οι οποίοι μετέδωσαν στον οργανισμό την αίσθηση σκοπού, με τι αποτελέσματα; Πώς το κατάφεραν;  Πώς συνδέεται ο σκοπός με τη στρατηγική; Ποια είναι τα προαπαιτούμενα για την εφαρμογή του;

Ως στοχαστής, ο Νίκος Μουρκογιάννης ανήκει στη σχολή της Τελεολογίας, σύμφωνα με την οποία έννοιες στους τέσσερις τομείς για τους οποίους μελετά και γράφει (Νομικά, Οικονομικά, Πολιτικές Επιστήμες, Διοίκηση), γίνονται κατανοητές μόνο σε σχέση με αυτό που ο Αριστοτέλης αποκαλούσε «Τέλος». που στα αγγλικά μεταφράζεται ως «Σκοπός». Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Purpose: The Starting Point of Great Companies» - ένα βιβλίο για την ηγεσία και την επιχειρηματική στρατηγική το οποίο διδάσκεται σε πανεπιστήμια. Άρθρα του έχουν δημοσιευτεί στο Harvard Business Review Online και το Business Week Online.

Alex Edmans

Καθηγητής χρηματοοικονομικής, London Business School

Από τα κέρδη ως αυτοσκοπός, στα κέρδη με σκοπό

Η συμβατική σκέψη θέλει την επιχείρηση να αντιπαρατίθενται με την κοινωνία. Ό,τι είναι επωφελές για την επιχείρηση να ζημιώνει την κοινωνία, και αντιστρόφως. Η άποψη αυτή είναι απλοϊκή και περιοριστική. Η έρευνα δείχνει ότι, επενδύοντας στους κοινωνικούς εταίρους, η επιχείρηση δεν μειώνει το μερίδιο των μετόχων, αλλά στην πραγματικότητα το μεγαλώνει. Η καλή επιχείρηση που επενδύει στους ανθρώπους της, απολαμβάνει την αφοσίωσή τους, με ό,τι καλό αυτή επιφέρει. Η φιλο-περιβαλλοντική επιχείρηση προσελκύει πελάτες και επενδυτές που εκτιμούν τη στάση της. Η επιχείρηση με κοινωνικό πρόσωπο γίνεται στυλοβάτης της κοινότητας, μεγεθύνοντας το πολιτικό και συμβολικό κεφάλαιό της. Εν ολίγοις, η μακροχρονίως επιτυχημένη επιχείρηση συνυπάρχει αρμονικά με τον περιβάλλοντα χώρο της - δημιουργεί αξία για έναν όλο και διευρυνόμενο κύκλο εταίρων.

Το ερώτημα είναι πώς να μεγαλώσουμε την πίτα πώς να συμπεριφέρεται η επιχείρηση με τρόπο που να δημιουργεί οφέλη για όλους. Πώς καλλιεργείται το συνεργατικό ήθος; Πως οι ηγέτες καλλιεργούν την αίσθηση σκοπού και τη μετουσιώνουν σε στρατηγική; Πώς ευθυγραμμίζουν αξίες, στρατηγική, λειτουργία, κουλτούρα, και διακυβέρνηση; Πώς εμπλέκονται οι επενδυτές γόνιμα στην ανάπτυξη της επιχείρησης; Πώς δημιουργούνται οι ενάρετοι κύκλοι, μέσα από τους οποίους κέρδος και σκοπός αλληλοτροφοδοτούνται; Πώς χειρίζεται η συνεργατική επιχείρηση τα αναπόφευκτα tradeoffs;

Ο Alex Edmans είναι καθηγητής χρηματοοικονομικής στο London Business School καθώς και μέλος του Steering Group της «The Purposeful Company»  - ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που αποτελείται από επιχειρηματικούς ηγέτες σε υπεύθυνες επιχειρήσεις. Επίσης μετέχει στη Συμβουλευτική Επιτροπή Υπεύθυνων Επενδύσεων της Royal London Asset Management. Έχει διακριθεί στους καλύτερους 40 καθηγητές under40 ενώ συγκαταλέγεται στους top διανοητές του Thinkers50 Radar. Το βιβλίο τουGrow the Pie: How Great Companies Deliver Both Purpose and Profit’, φιγουράρει στη λίστα των καλύτερων Business Books 2020  των Financial Times.

Christa Gyori

Συνιδρύτρια & CEO του Οργανισμού Leaders on Purpose

Επιχειρήσεις που υπηρετούν το κοινό καλό. Η νέα Υπεραξία.

Η επιχείρηση μεγαλουργεί όταν εναρμονίζεται με το περιβάλλον της, το οποίο θα πει: όταν παράγει αξία για όλους τους εταίρους. Αυτό σημαίνει έμφαση στο συλλογικό σκοπό, ο οποίος νοηματοδοτεί τη συμπεριφορά της επιχείρησης. Η επιχείρηση αποσκοπεί στο κοινό καλό και για το σκοπό αυτό προωθεί τη συμπεριληπτικότητα, την αειφορία και τη σωστή διακυβέρνηση. Εν ολίγοις επιδιώκει σε ότι κάνει να λειτουργεί ως υποδειγματικός πολίτης.

Πώς τα καταφέρνει; Πώς επιλέγει το σκοπό που θα υπηρετήσει και πώς τον ενσωματώνει στην καθημερινή λειτουργία της; Πώς ασκείται η ηγεσία σε μια επιχείρηση που συνειδητά θέτει το σκοπό στο κέντρο της δραστηριότητάς της;  Πώς συνεισφέρει η επιχείρηση στο κοινό καλό χωρίς να χάνει την αίσθηση ρεαλισμού; Πώς δημιουργεί αξία, συνεισφέροντας στο κοινό καλό; Πώς μπορεί να είναι αποτελεσματική και «αγαθή» συγχρόνως; Πώς μετασχηματίζεται μια επιχείρηση από μια συμβατική οικονομική οντότητα (business-as-usual) σε μια επιχείρηση και ανταγωνιστική και αφοσιωμένη σε ένα σκοπό; Πώς χειρίζεται τα αναπόφευκτα tradeoffs;

H Christa Gyori, CEO και συνιδρύτρια του Οργανισμού Leaders on Purpose, έχει αφιερώσει την καριέρα της στην προώθηση των αξιών και πολιτικών της αειφόρου και συμπεριληπτικής ανάπτυξης στον επιχειρηματικό χώρο. Έχοντας πίσω της μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στη Unilever, η Christa Gyori βοηθά επιχειρηματικούς ηγέτες να προωθήσουν τις αξίες του σκοπού και της υπευθυνότητας στην επιχειρηματική λειτουργία.

Σάββατο 28 Μαΐου 2022

Ψυχή τε και σώματι: Αναζητώντας την ψυχοσωματική ισορροπία

Οι αρχαίοι Έλληνες το ήξεραν καλά, αλλά η αρμονική σύνδεση της ψυχής και του σώματος παραμένει ζητούμενο στον λογοκρατικό πολιτισμό μας. Το σώμα συχνά υποτιμάται, σε όφελος της νόησης και του πνεύματος. Ακόμα κι όταν το σώμα μας ‘μιλά’ έχουμε συνηθίσει να μην το ακούμε. Η πανδημία συνέβαλε στον ‘εγκλεισμό’ του σώματος και στην απο-σωματοποίηση της κοινωνικής συνύπαρξης, με συνέπεια, όχι μόνο την επιβάρυνση της σωματικής αλλά και της ψυχικής υγείας.

Τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου θα εξετάσουμε πώς μπορούμε να ακούμε καλύτερα το σώμα μας. Εκλεκτοί ομιλητές θα μιλήσουν για τις εμπειρίες τους και θα  επιχειρήσουν να  αναδείξουν πώς μπορεί το σώμα να συνυπάρξει αρμονικά με το νου.

Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε τον εαυτό μας ως ένα ψυχοσωματικό όλον; Τι μπορεί να μας διδάξει το σώμα, συμπεριλαμβανομένων των συναισθημάτων; Τι πρέπει να κάνουμε για να του δίνουμε τη σημασία που έχει; Πώς μαθαίνει να υπάγεται το σώμα σε έναν ευρύτερο σκοπό, όπως π.χ. ο χορός, η υποκριτική ή η άθληση; Τι μπορούμε να μάθουμε από ανθρώπους για τους οποίους το σώμα είναι εργαλείο στη δουλειά τους; Πώς χτίζεται η ψυχοσωματική ισορροπία; 

Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής στον σύνδεσμο: eventora.gr/easeconference2022

Πρόγραμμα Συνεδρίου: ΕΔΩ

Το Συνέδριο στηρίζουν χορηγικά οι εταιρίες:

Χρυσός Χορηγός: KOSMOCAR

Χορηγοί: EDENRED, G-LOGIC, GREEN PROPERTIES, XEROX, ΟΤΕ

Υποστηρικτές: AIG, BEWISE, DAIKIN, DUNAPACK PACKAGING, JUNGHEINRICH, LINKAGE, UNISON, VALSAMIDIS, AB, ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΖΥΘΟΠΟΙΙΑ, ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ

Επίσημος Πάροχος Μεταφορών: DHL